Wednesday, February 10, 2010

Familyku ke indonesia...yeaaaahhh...

Assalamualaikum...
maaf banyak-banyak sebab sudah lama tidak updated blog ni..
sebab ada benda menarik yang berlaku kat sini..hihi..tekalah apekah itu..
sape dapat teka..saya bagi coklat satu..or dalam bahasa indonesia disebut sebagai perman..

hahaha..ade ape-ape yang menarik pun..
cume..selama 5 hari ni..saya asyik ketawa jew..sampaikan nak putus urat kentut n urat perut saya..hihi..bercanda aja..
5 Feb yang lalu..parents saya,nenek,nenek sedara,mak sedara n sepupu saya..semua datang ke jakarta..semua nak datang melawat saya(or tersiratnye..nak datang shopping kat sini)..hihi
semuanya murah bagi mereka..

selama 4 hari bersama mereka semua..saya stay dgn parents kat hotel sanno,jakarta pusat..
not bad la hotel dia..cume xde pain air..makanya..kalu nk buang air besar dengan lebih selesa kenelah buang kat lain..hahaha
nenek saya pulak yang ala kekampungan ni..mintak cebok..mlm tu..kitaorg prg la cari cebok kat kedai...nasib baik ade..kalu x..hihi..


selama duk Indonesia ni..kitaorg semua pergi ke Tanah Abang, Bandung and banyak lagi la..
kalu di Bandung..mak saudaralah yang rancang nak pergi mana bab saya pun belum prg lagi..
hahaha..pergi bandung sehari jew..lpas subuh bertolak..malam tu terus balik jakarta..
pemandangan kat bandung sangat cantik mcam dalam cite the lord of the ring..hihi..
banyak la orang tanam-tanam sayur..mak ckap..mcam cameron highland jew..(dalam hati saya,mak cameron pun abe dok gi lagi)..hihi..
then,kat situ banyak sangat tanam starwberry..nyum2..bestnye..rase cam nak pergi petik jew..tapi xcukup masa..xpe2..nanat saya petik buah starwberry tanpe pokok(kat kedai)..hihi
maaf la bab saya xde camera,so xleh nak amik gambar-gambar menarik kat sane...


then..kitaorg prg ke kawah putih..tempat gunung brapi kot..kat puncak ni memang sejuk..kebetulan waktu tu..nak hujan..so kabus sangat banyak..ade gak kisah lucu berlaku di saat-saat semua org tengah penat..
nenek saudara tengok kat pokok tu..ade tulis..GIGI 1...apekah itu?
pastuh..nenek pun bercakap sendiri..ooo..pokok ni namenye gigi 1..hahahaa
saya ketawa nak terguling-guling..nasib baik..tempat saya duduk kecik..
saya pun cakap la kat nenek..bukan la nek..maksud gigi 1 ni adelah..petunjuk utk suruh kita guna gear satu..bab tengah mendaki bukit..hihi..lawak la...hahaha

tapi best bab..semua dah ceria balik..then..kitaorg teruskan perjalanan..x lame lepas tu..tibe2..kereta ni..xlarat nak naik bukit..then..enjin termati sendiri..nenek-nenek dalam kete tu pun..menjerit..weh..bakpo undur ni..weh..berhenti2..(dlam bahasa Kelantan)..hahaha
nenek ingat..kite semua dah nak jatuh dlam gaung..rupenye..supir or driver tu sengaja undur bab nak start enjin balik..adoooiii..lawak2....

sampai kat puncak..kitaorg makan strawberry + coklat and makan jagung bakar..nyum2..
bestnye..saat ni..semua org terdiiam sambil makan bab semua dah lapar kot..hahaha..
perjalanan diteruskan untuk pergi tempat makan..kitaorg makan kat kedai mane entah..
selesai makan..next destination lak adalah..Rumah Mode...sesuai utk wanita-wanita membeli belah..hihi..then..Donatello..tempat jual kasut kulit murah2..yang ni buatan Indonesia la..tapi murah..bermula disinilah tugas saya sebagai pengangkat barang-barang dan converter duit..hahha
dari rupiah ke ringgit..
abe yang ni dlam ringgit brape ea..
saya pun..tukar la..guna kalkulator..cepat sikit..n leh show terus kat nenek nnt..
then..pergi ke Cargo..tempat baju gak..perjalanan x terasa penat bab supir tu selalu buat lawak..hahaha umur baru 25..macam budak2 jew..then..semua dah penat jalan..supir bawak ke kedai perfume..(bab famly terpegun dgn bau wangi supir tu pakai perfume.)..hihi
mak cakap..saya nak beli bau sebijik mcam kamu ye..hahaha
rupenye..minyak wangi dia..dia campur-campur..yang refill punye..J'lo, white musk, army..bosss..semua diorg campur..jadi bau baru..hahaha..lawak2..
bermulalah diorg shopping minyak wangi lak..adddoooiii...pempuan ni mcam2 kan..
saya n ayah cume melihat dari jauh..hihi
dah siap beli..n sepuluh botol perfume berlainan bau..berjaya dibeli..n sepupu saya telah menjadi bahan ujian minyak wangi..hahaha..padan muka..dia wangi jew sepanjang dalam kete..macam2 bau ade kat tangan dia..hahaha..


Then,kitaorg ke Kampung Daun utk makan malam..tempat ini sangat sejuk...
nenek ckap..nak makan bakso bab nanti org kampung cakap apelah kalu dtg jakarta tapi xmkan bakso..hahaha..mcam2 la nenek ni..bakso dia memg sedap..n harga pun sedap la..wow..mahal kot..hihi..
kat sni pun ade kisah menarik gak..
bermulalah cerita waktu kitaorg sampai tu..ade badut or mime buat show la..then tibe2..waktu kitaorg jalan2 depan badut..supir tu lari lintang pukang mcam Eye Shield 21..hahaha
lawak2..rupenye..dia takut dgn badut tu..hahaha..xleh bla..
dia cakap dia trauma dgn badut..addoooiii...lawak2..so,kitaorg pun tunggu sampai badut bla, baru kitaorg makan..

then,otw nak balik jakarta..kite semua singgah kat kedai nenas...sangat-sangat manis...
mula-mula rase jew..n bila nenek rase..sangat manis..so dia suh beli 4..hahaha
shopping nenas lak..bab nak makan kat hotel..nasib baik..xleh nak bwak balik malaysia..kalu x..tentu dia beli banyak lagi..so, kitaorg mkn la nanas2 tu..manis2..then..dalam kete semua tertido..
hurm..tu baru kisah kat bandung..
ade lagi kisah kat jakarta..tapi saya dah penat taip..
nak stado lak..hihi
InsyaAllah..nnt saya sambung lagi ye..episod 2...
maaf banyak-banyak bab xde gambar untuk diselitkan...

TO BE CONTINUE....!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment