Thursday, November 12, 2009

Allah tahu apa yg kita tidak tahu...

Allah itu sangatlah berkuasa..
Dia menunjukkan apa yg kita tidak dapat ketahui dan lihat..
Ya Allah...betapa hebatnya KekuasaanMu..
Kau menujukkannya dgn pelbagai cara..
dengan bagi nikmat kat manusia dan kadang2 dengan tarik nikmat bg kita..

minggu ni aku jalani minggu yg sngat la perit..
Namun ak bersyukur kerna Allah menunjukkan jalan yg membuatku tenang..
Minggu itu ak sngat tnag krna..wlaupun ade bnyak mslah..aku still dpt dekat dengan Allah..
Hal yg selama ni aku jauhi telah berikan cahaya kepadaku utk berubah..

kita manusia yg lemah..
ape yg kecil itu mesti kita x dapt..
hal ni sebab kita x berfikir kritis(kata Pak Radjiman)..hahaha..
kite x fikir yg Allah bg smua nu mst ade hikmahnya..
aku sudah bisa bedakan yg mana kaca dan yg mana permata..
hanya mata hati dapat membedakannya..

mga Allah membukakan hatiku selalu utk berubah menjadi..
makin rajin beribadat kepadanya..
makin rajin belajar ilmunya..
makin rajin bersedekah kepada yg membutuhkan..
makin rajin menolong org yg susah..
makin rajin menghargai apa yg di sekeliling kita..
makin rajin muhasabah diri sendri......dan...
makin rajin mengejar cita-cita yg murni..
InsyaAllah..

Ya Allah..
Ampunilah segala dosa2 hambaMu ini..
Ampunilah segala dosa kedua ibu bapaku..adik beradikku guru-guruku..teman-temanku..dan dosa semua umat Islam di dunia Ya Allah..
permudahkan segalanya utk aku dan mereka Ya Allah..
Amin Ya Robbal Alamin..
Moga Allah Tidak melalaikan hatiku dengan dugaan dan cabaran di sini..Amin..

No comments:

Post a Comment