Friday, November 27, 2009

Selamat Hari Raye AidilAdha..

Indahnya raya di jakarta ni adalah takbir yang x henti-henti dari malam sampai pagi....malam raye tuh aku tidak dapat menutupkan mata kerana cuba membayangkan diriku berada di Mekah bersama-sama para jemaah yang menunaikan hati..
Sesungguhnya Allah itu Maha MEngetahui dan Maha Kuasa..Allah memberi kesempatan kepadaku untuk merasai kepenatan para jemaah dengan memberikanku kerja tidak henti-henti..
terasa otot-ototku mula kekejangan..
bagaimana agaknya kepenatan org yang melakukan haji di sana..
Ya Allah..aku begitu ingin ke sana..menemuiMu dengan lebih dekat lagi..
Mengunjungi makam Rasulullah yang merupakan satu-satunya Insan Kamil di dunia ini..
InsyaAllah..sekarang masih belum tiba masa buatku untuk ke sana..akanku usaha dengan lebih gigih lagi untuk berjumpa denganMu...segalanya tidak bisa aku gambarkan dengan kata-kata..
disaat aku keseorangan,aku teringatkan segala dosa-dosaku yang telah lama dan yang baru aku lakukan..terasa di sudut hatiku perasaan takut kepadaMu Ya Allah..
Hanya Kau yang mengerti perasaan hambaMu ini,..tiada lagi yang bisa memahami diriku lebih daripadaMu..


janganlah Engkau pesongkan hatiku sesudah Kau berikan petunjuk padaku..
Moga aku berjaya menempuhi hidup ini dengan baik..
Amin......

No comments:

Post a Comment